System in the Room

Nr. jucători: 2-10
Timp: de la 15 min. la cât timp aveți


Cum îl desenezi?

  • începe cu un pătrat de 5x5m
  • un pătrat rotunjit la 1 m în interior
  • împarte canalul format în 17 căsuțe
  • pe fiecare căsuță scrie câte una dintre cele 17 probleme legate de locuire: legislație, populație, fond locuibil existent, progame de amenajare în localități, migrație, familii noi, familii fără locuință, locuințe folosite impropriu, locuințe degradate, demolări, necesar locuințe noi, deficit inițial, acte normative, venituri, tipuri de apartamente, tradiții, condiții de ambient, amplasare zone rezidențiale. 
Vei avea nevoie și de o bucată de cretă.
Cu ce desenezi?


Reguli

  • stabiliți o ordine pentru a începe. Primul primește bucata de cretă
  • aruncă creta pe una dintre căsuțe și deplasează-te acolo
  • prezintă problema pe care te afli și găsește o alta care se leagă
  • deplasează-te acolo marcând cu creta pe jos, traseul
  • ceilalți jucători repetă, pe rând aceiași pași
  • când vine rândul primului jucător acesta va trebui să aleagă din nou o căsuță pe care să o lege de cea pe care se află. trebuie să-și motiveze alegerea
  • dacă este deja cineva în căsuța legată trebuie să discute împreună
  • jocul continuă discutând legăturile găsite



Cum câștigi?


Nu există un mod de a câștiga jocul. Jocul continuă pe măsură ce se dezvoltă dezbaterea.

Adaugă un joc în Bibliotecă

System in the Room



Concept

System in the Room este o instalație-joc despre mecanismele și relațiile dintre locuințele urbane. Are la bază cartea "Sistemele de amenajare a teritoriului" (1980) scrisă de matematicianul Mihai Botez și arhitecta Mariana Celac. Jocul își propune să reinterpreteze aceste idei într-un context contemporan, folosind metode ludice și participative. jucătorii explorează relațiile dintre conceptele de planificare urbană cu ajutorul corpului lor, deplasându-se prin cameră, de la o țiglă roșie la alta. În jocul original, fiecare concept este dezvoltat în continuare prin ilustrații interactive pe pereți. Ilustrațiile, bazate pe alte lucrări de planificare urbană din aceeași perioadă, pot fi explorate cu ajutorul unui filtru roșu (disponibil la fața locului sau prin intermediul unui filtru de realitate augmentată).


Context

Echipa: Maria Mandea, arh. Teodora Ungureanu, arh. Anca Băduț

Presentat la Simultan Festival #15: UNSEEN, Comenduirea Garnizoanei, Timișoara

Parte din Utopian Cities, Programmed Societies